Ben je niet tevreden over de bestelling die je hebt ontvangen of heb je een defect artikel ontvangen? Dan lossen wij dat natuurlijk netjes voor je op!

Er zijn 2 soorten retouren, namelijk:

  1. Recht van retour binnen 14 dagen
  2. Retour in verband met defect / verkeerd product

Let op: alle zakelijke aankopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. 

1: Voorwaarden herroepingsrecht binnen 14 dagen

Mocht je gebruik willen maken van het herroepingsrecht, dan kun je zonder opgaaf van reden de producten retour zenden zonder enige voorwaarden. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Voor een zo snel mogelijke verwerking van je retour vragen wij je om de retour aan te melden via het online retour formulier op onze website. Mocht je hier liever geen gebruik van maken, dan is dat voor ons geen enkel probleem.

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. De directe kosten voor het terugsturen van de producten zijn voor jouw rekening. Retourzendingen zijn altijd op eigen risico, ook wanneer er problemen ontstaan bij de vervoerder.

Opmerkingen:

  • Er is geen gebruikersschade zichtbaar, zowel op het product als op de verpakking
  • Er is geen sprake van een maatproduct, zoals producten die speciaal voor de klant zijn bedrukt of bewerkt
  • Het betreft geen zakelijke bestelling

Terugbetaling

Als de geretourneerde producten voldoen aan de bovengenoemde voorwaarden, dan zullen wij binnen 14 dagen na ontvangst het gehele aankoopbedrag, inclusief de eventuele verzendkosten, crediteren op je bank, creditcard of PayPal rekening. Je ontvangt via de mail een creditfactuur hiervan. Voldoet het geretourneerde product(en) niet aan onze retour voorwaarden, dan zal het aankoopbedrag niet gecrediteerd worden en zullen wij hierover contact met je opnemen.

2: Retour in verband met defect / verkeerd 

Zijn jouw bestelde artikelen defect, beschadigd of verkeerd geleverd? Dan lossen we dit zo snel mogelijk voor je op! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via [email protected] en geef duidelijk aan om welke producten het gaat, wat er aan mankeert en het ordernummer van de bestelling. Vervolgens zullen wij een retourlabel toe sturen waarmee de producten geretourneerd kunnen worden.

Producten kunnen alleen retour worden gestuurd bij particuliere bestellingen. Zakelijke bestelling kunnen geen gebruik maken van het retourrecht.

Lightexpert Retourenportal

Je kunt gebruik maken van de Lightexpert Retourenportal waarbij je tegen een gereduceerd tarief je bestelling met DPD terug kunt sturen. Voor klanten uit Nederland en België zijn de kosten €4,95 per retourzending. Dit bedrag wordt verrekend met je retour. 

Stap 1: Ga naar onze retourportal (klik hier) en login met je ordernummer (LIGHT)+ postcode.

Stap 2: Volg alle stappen totdat je een retourlabel van ons ontvangt

Stap 3: Zorg dat de retourzending goed is ingepakt en plak het ontvangen retourlabel op het pakket en lever deze in bij het gekozen DPD servicepunt. 

Stap 4: Zodra we de retour zending hebben ontvangen zorgen we ervoor dat het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen wordt teruggestort op de rekening.

LET OP: Retourzendingen zijn altijd op eigen risico, ook wanneer er problemen ontstaan bij de vervoerder of wanneer een product kapot raakt tijdens een retourzending. Het is daarom aan te raden om van te voren alle producten goed na te kijken op eventuele breuk om vervolgens de producten goed te verpakken om eventuele breuk te voorkomen tijdens de retourzending.

Neem contact op
Verstuur
*Verplichte velden