Terug

Retourneren & Ruilen

Ben je niet tevreden over de bestelling die je hebt ontvangen of heb je een defect artikel ontvangen? Dan lossen wij dat natuurlijk netjes voor je op! Alle zakelijke aankopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. 

Er zijn 2 soorten retouren, namelijk:

  1. Recht van retour binnen 14 dagen
  2. Retour in verband met defect / verkeerd product

1: Voorwaarden herroepingsrecht binnen 14 dagen

Mocht je gebruik willen maken van het herroepingsrecht, dan kun je zonder opgaaf van reden de producten retour zenden zonder enige voorwaarden. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Voor een zo snel mogelijke verwerking van je retour vragen wij je om de retour aan te melden via het online retour formulier op onze website. Mocht je hier liever geen gebruik van maken, dan is dat voor ons geen enkel probleem.

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Retourzendingen zijn altijd op eigen risico, ook wanneer er problemen ontstaan bij de vervoerder of wanneer een product kapot raakt tijdens een retourzending. Het is daarom aan te raden om van te voren alle producten goed na te kijken op eventuele breuk om vervolgens de producten goed te verpakken om eventuele breuk te voorkomen tijdens de retourzending.

Terugbetaling

Als de geretourneerde producten voldoen aan de bovengenoemde voorwaarden, dan zullen wij binnen 14 dagen na ontvangst het gehele aankoopbedrag, inclusief de eventuele verzendkosten, crediteren op je bank, creditcard of PayPal rekening. Je ontvangt via de mail een creditfactuur hiervan. Voldoet het geretourneerde product(en) niet aan onze retour voorwaarden, dan zal het aankoopbedrag niet gecrediteerd worden en zullen wij hierover contact met je opnemen.

  1. Retour in verband met defect / verkeerd product

Zijn jouw bestelde artikelen defect, beschadigd of verkeerd geleverd? Dan lossen we dit zo snel mogelijk voor je op! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via klantenservice@lightexpert.nl en geef duidelijk aan om welke producten het gaat, wat er aan mankeert en het ordernummer van de bestelling. Vervolgens zullen wij een retourlabel toe sturen waarmee de producten geretourneerd kunnen worden.

Retour aanmelden middels retour formulier

Je kunt onze producten binnen 14 dagen retourneren zonder opgaaf van reden. Let op! De retour kosten zijn voor eigen rekening, deze worden niet door ons vergoed. Nadat je hebt aangegeven een of meerdere producten te retourneren, heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten ook daadwerkelijk aan ons te retourneren.

Producten kunnen alleen retour worden gestuurd bij particuliere bestellingen. Zakelijke bestelling kunnen geen gebruik maken van het retourrecht.

Stappenplan aanmelden retour

  1. Log in met je klantaccount in onze webwinkel. Als je geen klantaccount heb klik dan op deze link en vul het e-mailadres in waarmee de bestelling is geplaatst. Je ontvangt dan een email waarmee je in jouw klantaccount komt.
  2. Wanneer je bent ingelogd kom je in je account overzicht terecht. Aan de linkerkant staat ‘Mijn bestellingen’. Vervolgens klik je op bekijken naast de order waarvan je een product wilt retourneren.
  3. Nu kom je in een overzicht terecht van de geplaatste bestelling. Vervolgens kun je rechtsonder klikken op de knop ‘Artikelen retourneren’ om de retourzending aan te maken.
  4. Je wordt nu doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending in kunt stellen. Ten eerste dien je aan te geven welke producten retour gestuurd worden. Dit kan worden gedaan door het aantal aan te geven in het drop-down menu. Indien je product wilt houden kun je deze op 0 laten staan.
  5. Je dient nu aan te geven waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Je kunt bij Reden en Actie kiezen uit de retour reden.
  6. Nu klik je rechtsonder op Verstuur. De retour is dan aangevraagd.
  7. Als laatste zal de retour afdeling bepalen of de retour wordt aangenomen of niet. Wanneer de retour is geaccepteerd ontvang je hierover een mail met verdere instructies voor het terug zenden van de producten en de adresgegevens waar je de producten naar toe kunt retourneren. Tevens bieden wij de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief een verzendlabel aan te schaffen.
Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Lightexpert.nl 8.6 / 10 - 445 Reviews @ Kiyoh